Algemene voorwaarden

Laatste update: oktober 2025

Toepassingsgebied

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle opleidingen, congressen en evenementen georganiseerd door Servantes.

Inschrijvingen

Inschrijven gebeurt via het online formulier op onze website.
Een inschrijving is definitief zodra het formulier is verzonden en je een bevestigingsmail hebt ontvangen.

Bij opleidingen of congressen met een beperkt aantal plaatsen geldt de volgorde van inschrijving.
Wanneer een sessie volzet is, kan je je registreren op de reservelijst.

Facturatie en betaling

De deelnameprijs wordt vermeld bij elke opleiding of congres.  
Alle bedragen zijn exclusief btw, tenzij anders aangegeven.  
De facturen worden na het congres of de opleiding verstuurd naar het opgegeven facturatieadres.  
Betaling gebeurt binnen 30 dagen na factuurdatum.

Annulering door de deelnemer

Annuleren kan tot 14 kalenderdagen vóór de start van het event zonder kosten.  
Bij annulering minder dan 14 dagen vóór het event wordt het volledige bedrag aangerekend.  
Vervanging door een collega is altijd mogelijk en kan kosteloos.

Wijzigingen of afgelasting door Servantes

Servantes behoudt zich het recht voor om de inhoud, locatie, datum of lesgever van een opleiding te wijzigen.  
Bij afgelasting wordt het inschrijvingsgeld volledig terugbetaald of – indien gewenst – overgedragen naar een andere sessie.  
Servantes kan niet aansprakelijk worden gesteld voor indirecte schade of gederfde inkomsten.

Verwerking van persoonsgegevens

De persoonsgegevens die via het inschrijvingsformulier worden verzameld, worden uitsluitend gebruikt voor de organisatie en opvolging van de opleidingen en congressen.  
De verwerking gebeurt conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG / GDPR) en de Belgische privacywetgeving.  
Gegevens worden niet doorgegeven aan derden en enkel bewaard zolang dit nodig is voor administratieve en wettelijke verplichtingen.

Contact

Voor vragen of annulatie kan je terecht bij: academie@servantes.be.